Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka klasy VII do Bydgoszczy

My, uczniowie klasy VII wraz z opiekunami Barbarą Dalke i Dorotą Żychską wybraliśmy się 25 października na wycieczkę do Bydgoszczy. Już o 7:40 uśmiechnięci i żądni wrażeń spotkaliśmy się na dworcu PKP w Chojnicach. Dzień rozpoczęliśmy od zapalenia znicza przy Pomniku Pomordowanych Kolejarzy, który umiejscowiony jest u podejścia do dworca, pomiędzy wiaduktami. Widnieje na nim inskrypcja "Zmarli, aby Polska żyła". Na tablicy pamiątkowej wyryto nazwiska 17 poległych i zamordowanych kolejarzy. Wspomnieniami i minutą ciszy upamiętniliśmy rozpoczęcie II wojny światowej o godz. 4:23 w Chojnicach. Następnie znaleźliśmy peron i tor, gdzie stał podstawiony pociąg jadący do Bydgoszczy. Już od pierwszych chwil podróży pociągiem wszystkim towarzyszył dobry nastrój, bo graliśmy w grę UNO, słuchaliśmy muzyki, dyskutowaliśmy. Wycieczkę po  Bydgoszczy rozpoczęliśmy od odwiedzenia Muzeum Mydła i Historii Brudu, gdzie mieliśmy okazję posłuchać o historii mydła, a także podszkolić się w praniu na tarze. Przenieśliśmy się też w czasie do średniowiecznej łaźni. Warsztaty mydlane rozbudziły w nas kreatywność, gdyż każdy z nas zaprojektował i własnoręcznie wykonał oryginalne mydło, które na pamiątkę zabrał do domu. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Manufakura Słodyczy – Karmelowa Kraina. Jest to miejsce, w którym produkowane są słodycze wyłącznie z naturalnych barwników. Po pokazie produkcji słodyczy, każdy miał okazję własnoręcznie wykonać swojego lizaka. Ponadto zwiedziliśmy Stary Rynek, Spichrze XVIII i XIX wieczne, Opera Nova - z zewnątrz, Wenecję Bydgoską, pomnik Łuczniczki.  Nie zapomnieliśmy też o wszystkich, którzy zginęli w czasie II wojny Światowej  i ramach akcji „#szkoła pamięta” uczniowie klasy VII zapalili znicz i oddali hołd minutą ciszy pod pomnikiem Walki i Męczeństwa Ziemi Bydgoskiej w imieniu społeczności SP Ostrowite. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad do Galerii „Zielone Arkady”. Kolejnym punktem programu była zabawa na  paintballu laserowym w „Play@Fun”. Na zakończenie tego dnia pełnego wrażeń zatrzymaliśmy się w  Jumpin Place-Parku Trampolin, gdzie zostawiliśmy resztki naszej energii, po czym w doskonałych humorach wróciliśmy pociągiem do domu.

Data dodania: 2019-10-25 21:08:34
Data edycji: 2019-10-28 09:10:50
Ilość wyświetleń: 683

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś dowiedzieć"